Pact cu „mama natura”, traditia

24 Feb

Eu: Mi-e dor de primavara. Ea: Zic sa ninga putin. Eu: Pentru ca imi plange sufletul as vrea sa ploua. Ea: Zic sa fie canicula. Eu: Ochelarii de soare ii am in poseta. Ea: Zic sa fie furtuna azi. Mama natura nici cum nu ne intelegem.

Multe din cate se intampla astazi nu sunt asa cum ne-am dori, ne despartim de prea multa lume mult prea repede, problemele reale uneori sunt mult mai mari decat credem ca putem duce si decat sa ma gandesc la adevaratele probleme prefer sa imi pictez viata cu putin, putin roz…

Deci nu mai e mult si va trebui sa ne alegem „baba”. Si nu, ea nu se alege de Dragobete cum cred unii, se alege o zi inte 1 si 9 martie se spune ca anul intreg va fi ca si ziua respectiva. De ce ii se zice „baba” pentru ca in fiecare din acele zile batrana mama natura (caci din punctul meu de vedere ea e baba, dar mai mult ca sigur de la Baba Dochia pe care o sarbatorim pe 1 martie) isi da cate un cojoc jos si se pregateste de sosirea primaverii. Si daca tot vorbim de treaditie putin, mi-ar placea sa se respecte una foarte draguta, cea a martisorului. Nu ma refer doar la ideea de a darui un martisor ci si la ideea de a-l lega la piept pe primul martisor primit.

 De  Dragobete se spune ca trebuie sa te imbraci frumos, daca gasesti muguri sau flori de primavara sa le duci la biserica, ca e una din zilele in care atat femeile cat si barbatii pot deveni „frati/surori de cruce”, ca batranii trebuiau sa aiba grija ca toate animalele sa fie in ograda. Fetele mari strangeau de cu seara ultimele ramasite de zapada, numită zapada zanelor, iar apa topita din omat era folosita pe parcursul anului pentru infrumustare si pentru diferite descantece de dragoste. Exista o serie de obiceiuri in zona rurala legate de această sarbatoare. Barbatii nu trebuie sa le supere pe femei, sa nu se certe cu ele, pentru ca altfel nu le va merge bine in tot anul. Tinerii considera ca in aceast zi trebuie sa glumeasca si sa respecte sarbatoarea pentru a fi indragostiti tot anul. Iar daca in aceasta zi fata nu se va intalni cu vreun băiat, se crede ca tot anul nu va fi iubita de nici un reprezentat al sexului opus. 

Traditii peste traditii, cate ar trebui facute sa fi indragostit si iubit tot anul, mai bine cumperi un mic martisor si iti alegi o „baba”. Speri ca in ziua respectiva sa rasara soarele fara sa il platesti. Va doresc sa aveti parte de dragoste primavara asta.

Un răspuns to “Pact cu „mama natura”, traditia”

  1. Anca Februarie 24, 2011 la 1:15 pm #

    „Barbatii nu trebuie sa le supere pe femei, sa nu se certe cu ele, pentru ca altfel nu le va merge bine in tot anul.” da….. si daca cearta a fost cap de lista pentru aceasta zi?…pacat, nu?

    „Nu ma refer doar la ideea de a darui un martisor ci si la ideea de a-l lega la piept pe primul martisor primit”. Mai vad rar cate o domnisoara cu martisorul in piept si ii zambesc sincer, chiar imi face placere sa vad ca mai sunt oamnei care apreciaza luncrurile marunte dar esentiale.

    Legat de „baba” ma incapatanez in fiecare an sa aleg aceeasi zi. Sper ca anul acesta ziua mea, baba mea sa fie asa cum mi-o doresc, frumoasa (chiar daca ploua sau ninge), linistita..

    p.s. imi plac randurile ce le citesc..🙂

Lasă un răspuns

