s’il vous plaît…

8 Sep

Toata lumea a dezbatut ieri meciul Franta-Romania. Cat a falsat Inna, cum a gresit intentionat sau nu Marcel Pavel, cum s-au dus banii pe apa sambetei cand s-a pus gazonul. Nu o sa va mai bat capul cu asta, pentru ca oamenii deja si-au facut o parere. O sa va spun in schimb ce ma distrat pe mine in timpul meciului si mai ales cum de am ajuns azi sa scriu postarea.

Nici bine nu era inceput meciul, radeam de gresala lui Marcel Pavel si mi-am dat seama de o repetitie excesiva a comentatorilor. Am inceput sa numar si am ajuns la finalul primei reprize la 70 de „ai nostri”. Cred ca in pauza cineva le-a tras atentia pentru ca in repriza a doua au fost doar 4. M-am gandit cu ce ar fi putut fi inlocuita expresia si deja cliseul. Dupa m-am gandit ca cei de la TVR 1vor da in direct si meciurile Otelului in Champions League, „ai nostri” pe langa „galateni” vor fi cele mai utilizate. Long live „ai nostri” nu conteaza ca pierd sau castiga. O singura observatie, nu se spune „ai nostri” cand vine vorba de echipele din Bucuresti. De aici o intrebare retorica ei nu sunt tot „ai nostri”?

Ma gandeam ieri sa va scriu si eu de gazon, cum ne-am facut celebri iar prin nesimtire si nepasare, vroiam sa va fac chiar o comparatie intre gazon si drumurile din tara, sa va spun cu o siguranta iesita din comun ca, gazonul va fi pe locul al doilea dupa drumuri in topul lucrurilor socante facute de Mihai Gadea in emisiunea de 5 septembrie. Pe primul loc in top era asfaltare, defapt afacera cu asfaltari pentru ca suntem oficial, tara cu lucrurile cele mai proaste. In loc sa va mai bat capul cu asta m-am gandit la o solutie. Mi-a luat-o Gigi  cu Copos inainte, pun ei mana de la mana si vor face mai multe maini. Un alt gazon functionabil intr-o saptamana doar daca vine Zana Maseluta se poate. Ma gandeam sa fac si o mica competitie intre noi si francezi, mi-a taiat-o cineva scurt cu: „fundas central Romania-Vlad Chirices-Pandurii Targul Jiu;fundas central Franta-Eric Abidal-Barcelona”. Dupa meci nu aveam la ce sa ma uit si am dat pe Antena 1, unde domnisoara Crudu spunea cea mai celebra expresie cu care sunt cunoscuti romanii in Franta: „s’il vous plaît”.

Oricum trebuie alt gazon.

Ieseam de la piata ieri,cald, plase multe, mai bine vin cu taxi acasa. Cum urc in masina, cum incepe taximetristul ca ploitie, ca multe masini,ca taxe noi,ca mai bine cersetori in alta tara,am crezut ca nu aud bine si am vrut sa fac o glumita. El:”nu radeti domsoara ca stiu eu pe unul in Manastur”.  Si imi spune povestea unui cersetor de pe Calea Manastur. Om fara o mana care face intr-o zi rea la intersectia Calea Manastur cu Campului, 10 milioane de lei vechi. Ca omul are un E Class cumparat din cersit si cum vroiau sa il arestezi politia care a crezut in momentul in care omul vroia sa se urce in masina, ca o fura. Politie care il alungase de la locul lui de cersit. E Class cumparat din banii cersiti de la oameni care era cu acte,al lui. Imi mai zice taximetristul ca cersetorul i s-a confesat, ca intr-un an de cersit pe afara si-a cumparat 2 apartamente, o masina si cum ar avea vreo 30.000 de euro da-ti imprumut pe la altii. De aici concluzia taximetristului ca e mai bine acolo la cersit decat aici. Ca e adevarata povestea ca nu, nu e momentul acum sa  discutam. Eu m-am gandit la o alta solutie daca e asa de simplu sa faci bani. Le dau un mesaj tuturor cersetorilor romani din Franta sa stranga bani pentru fotbalisti francezi (100% din parinti marocani,ivorieni,senegalezi si algerieni) ca bani s-or duce defapt pentru gazonul de pe National Arena nu mai conteaza. Si asa macar poate se strang mai multi bani si nu mai se mai face o treaba de mantuiala.

Lasă un răspuns

