Vorba dulce mult aduce

12 Noi

Nu stiu daca te nasti sau pe masura ce cresti iti dai seama ca iti plac „vorbele”. Am descoperit saptamana asta ca imi place al naibi de mult sa vorbesc, dar si sa ascult. De multe ori o sa ma vedeti pe strada zambind si asta pentru ca am ascultat o parte din convorbirea cuiva la telefon sau am prins o discutie intre doi oameni. Incerc sa imi imaginez ce au vorbit inainte sau ce urmeaza dupa si asta ma face sa rad, dar pentru ca sunt pe strada, doar zambesc.

Eram la coafor si ca prin toate saloanele intre diferiti comercianti ambulanti si in salon asta a intrat cineva. Domnul despre care vreau sa va spun,avea toate „vorbele la el”, am incercat sa ii spunem ca nu vrem sa cumparam nimic dar nici nu ne-a lasat si nici nu l-a interesat ca nu vrem. A inceput cu o rima, dupa care un banc, un compliment spus exact cum trebuia si a plecat cu 300 de lei in buzunar, iar fetele de la salon sau ales cu genti si curele. Dupa ce a plecat ne-am dat seama ca ne-a facut din vorbe si te gandesti ca toti ar trebui sa stie ce sa iti spuna si sa te faca sa cumperi,pacat ca unii din doua vorbe te scot afara din magazin.

Am asistat saptamana asta la o emisiune la care era invitata o reprezentanta a autoritatilor locale. Toata emisiunea am avut impresia sa dormea pe ea si ca nu avea ce cauta acolo. Dupa mi-am dat seama ca nu stia sa vorbeasca. Intr-o discutie trebuie sa stii cand sa vorbesti si cand sa asculti, nu doar sa raspunzi la intrebari. Desi fata a vorbit coerent in afara platoului, impresia creata a fost ca nu stia deloc, nimic.

Asa dar va spun sa vorbiti cu rost si daca va place sa vorbiti, sa o faceti mult;dar sa si ascultati, sa intrebati si vorba aia „daca nu stii, mai bine taci decat sa spui o prostie”. Sa stii sa spui „buna ziua, va rog, multumesc si la revedere” e esential!

Lasă un răspuns

